maandag 6 juni 2016

Ik ben weer terug

Goedemorgen, vandaag weer een blogpost van mij. Ik ben weer veilig uit Parijs terug. Zoals jullie misschien hebben gezien is de Seine op verschillende plekken buiten zijn oevers getreden in en rondom Parijs.

Ik was met een vriendin en haar caravan naar een camping in Melun. Dit ligt zo'n 50 kilometer van Parijs af. Elke dag gingen we met de rolstoel en de trein naar Parijs. Dit ging eigenlijk allemaal redelijk soepel. Overal assistentie en alle bussen zijn aangepast en kunnen er overal uit.
Toen we aankwamen vonden we nog dat de Seine erg laag stond. We hebben een aantal droge dagen gehad maar aan het einde van de vakantie begon het steeds meer te regenen. Gelukkig deden we toen vooral de binnendingen zoals Versailles, het Louvre en museum Rodin.

We zouden afgelopen donderdagochtend vertrekken naar Nederland, dus woensdagavond al zoveel mogelijk weer ingepakt. Nu was de vooringang van de camping al afgesloten omdat er veel water op de weg lag. Helaas zijn we midden in de nacht geƫvacueerd naar een verzorgingstehuis wat hogerop in Melun.
De volgende ochtend zijn we terug naar de camping gelopen.


Dit was de receptie, het hek van de ingang van de camping ligt zeker 100 meter verderop.


We hebben de caravan zo veel mogelijk ingepakt, uiteindelijk besloten om de voortent ook maar nat en modderig in de caravan te stoppen. In overleg met de eigenaresse besloten om ons uit het veld te laten trekken en te vertrekken zolang het nog kon. Dit ook omdat ik maar een beperkte voorraad reserve medicijnen bij me had. Bovenstaande foto hebben we vlak voor vertrek gemaakt. Toen was het water tot 10 meter voor onze caravan genaderd.
We hebben veel geluk gehad dat we nog naar Nederland zijn gekomen want dit had heel anders kunnen aflopen.
Gelukkig kunnen we er nu om lachen en hebben we verder een fantastische vakantie gehad.


Ik heb ook nog een kaartje voor jullie. Vrienden vroegen een kaartje dat gebruikt kon worden voor wandelprestaties. Nu is dat nog niet zo makkelijk, maar ik vond deze schoenen wel toepasselijk. Het is een leuk kaartje geworden, met alle stoere buizen en knopen erbij.

Ik wens jullie een fijne nieuwe week, ik ga zo maar eens wat boodschappen doen. Liefs Sabine

ps, Ik zie net dat dit mijn 400ste blogbericht is, wat gaat het hard, op naar de 500ste!

8 opmerkingen:

  1. Hoi Sabine,
    fijn dat jullie weer veilig thuis zijn, ook hier in Nederland is het, vooral in 't Zuiden, bar en boos geweest, ook veel wateroverlast..
    Je hebt een keileuke kaart gemaakt, ik vind het plaatje Top!
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het zo'n leuke vakantie was, maar wat een toestand zeg met al die regen! Ik hoorde het inderdaad op de radio. Goede beslissing van jullie om te gaan toen het kon!
    Je kaartje is mooi en stoer tegelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit was beslist een avontuurlijke vakantie ...
    Je kaartje is heel mooi en best toepasselijk ...
    Proficiat met je 400ste blogbericht ...
    Fijne week ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch een heel mooie vakantie gehad en bijna op tijd vertrokken. Een heel avontuur en dan hoop ik dat er geen schade aan de caravan is.
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welkom terug Sabine! Stoere kaart en gefeliciteerd met jouw 400ste blogpost!
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig zijn jullie op tijd vertrokken en goed terug gekomen in ons kikkerlandje.
    Mooi kaartje heb je gemaakt en gefeliciteerd met je 400ste blogpost.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 400ste bericht.. leuk! hopelijk volgen er nog veel meer. wat een water daar! fijn om dan weer thuis te zijn.. mooie kaart heb je gemaakt. groeten miranda k

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Sabine,
    wat is het goed afgelopen!! Gelukkig ben je heelhuids terug. En je kaart is helemaal top voor een wandelaar. Leuk die bergschoenen. Lijken op die van mijn man.
    EN 400! Voor je het weet zit in je aan de 500 hoor!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen