zaterdag 20 oktober 2012

Nieuwe aankopen

Tot mijn verbazing zag ik dat ik al 25 volgers heb. Wat een eer zeg. Leuk dat jullie mij volgen.

Nu mijn huisje zo mooi opgeknapt is, komen er ook steeds nieuwe spulletjes bij. Zo was ik al een tijdje op zoek naar een mooie witte kan om mijn bestek in te doen. Dat stond namelijk in een metalen houder om het aanrecht en die vond ik niet echt mooi. Maar overal waren de kannen of niet wit of heel erg duur. En dat vond ik dan ook weer niet nodig voor bestek. Uiteindelijk dankzij een tip van een vriend geslaagd bij Dille en Kamille.


Ok deze vond ik ook niet super goedkoop maar ik ben  er wel heel blij mee. Hij staat zo leuk, hier in dat hoekje.
Ook was ik al een tijdje op zoek naar iets voor op mijn afzuigkap. Daar staat een glazen pot met momenteel herfst decoratie, maa rik vond het nog een beetje kaal.

Nu zag ik een paar weken geleden een soort glazen emmertjes bij de Action met een witte tekst erop met zoiets als Home Deco. Maar was niet echt super enthousiast, dus ik wilde er nog even over nadenken. Zo zonde om iets te kopen en er dan uiteindelijk niet blij mee te zijn. Een weekje later nog een gekeken, en nee dat was het nog niet helemaal.

Ondertussen was ook de kerst daar begonnen en daar op de kerstafdeling vond ik uiteindelijk wel wat ik zocht.
Ik heb er 2 staan. Er zat eerst een soort kitcherig zilveren handsvat-lint aan. Dat heb ik er zelf afgehaald want niet echt mijn smaak. Maar zo met die kaars erin en een rood-wit touwtje ben ik er helemaal blij mee.
Misschien komt er nog iets van steentjes op de bodem, dus mijn zoektocht gaat rustig verder.

Verder vond ik een leuke stapeltoren van potten die helemaal bij mijn zeeppomp passte, dus die heb ik ook mee genomen. Voor de prijs hoefde ik hem niet te laten staan.
Er zit wel niet in wat er op de pot staat, maar hij staat echt super op mijn aanrecht, en meteen lekker opgeruimd. Want er passte toch meer in dan ik dacht.

Ik ben ook voorzichtig begonnen met haken, maar dat is toch moeilijker dan het lijkt.
Dit zijn de eerste 2 pogingen. Eerst een heel eind lossen gehaakt. En toen moest ik gaan leren om vasten te haken. Al snel bleek dat ik veel te strak haakte, dus het ging niet echt lekker.
Mijn derde poging ziet er beter uit.
Het is nog lang niet wat het moet zijn, maar ik heb er plezier in. Nu nog stokjes leren en leren minderen en meerderen, en misschien kan er dan wel iets gehaakt worden wat ook nog ergens op lijkt. Tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Fijn weekend allemaal nog.
Liefs Sabine




6 opmerkingen:

  1. Hallo Sabine,
    Prachtige kan heb je gekocht en die glazen pot..ook super en..die stapeldoosjes ook..het wordt zo hééél gezellig en dan ook nog aan het haken..je bent lekker bezig..

    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Sabine,
    Leuk om een stukje van jouw sfeer te zien!
    Morgen gaan we in de winkel de boom opzetten, is weer een ander sfeertje.......
    Gaat het goed met je?
    Ben je fietsend thuis gekomen?
    Leuk dat je al 25 volgers heb!!
    Fijn wekend verder,
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kan ziet er prachtig uit Sabineen Dilli en Kamille hebben zulke leuke spulletjes ben je op de Korte Hoogstraat geweest?
    Ja ik ben en blijf in hart en nieren ook een Rotterdammer hoor!!!
    Nu ben je ook aan het haken gegaan ,je kan het wijfie zet door je kan het.
    liefs Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave spullen heb je gekocht. Dille en Kamille is een superleuke winkel en het ruikt er ook altijd zo lekker. Je spulletjes staan geweldig! En haken, ik vind het knapt da je het probeert, ik kan het echt niet hoor! Liefs, Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé Sabine,
    Toch altijd handig pollepels e.d. binnen handbereik, vooral als het er dan ook nog leuk uitziet! Trouwens in je vorige post zag ik dat je zelf kaarten maakt. Vooral die roze babykaartjes (de middelste 2) vond ik wel echt héél mooi!
    Groetjes,
    Bertha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie spulletjes heb je gekocht Sabine, ze staan prachtig bij je in huis denk ik.
    Haken is gewoon oefenen en oefenen ook met verschillende soorten garens.
    Katoen werkt wel het fijnst om het te leren hoor denk ik maar met andere garens krijg je ook een leuk of zachter effect.
    Ik heb laatst een vlindertje gehaakt, leuk om te doen en ik was het gelukkig nog niet verleerd.
    Even was mijn srapzin weg maar je handen willen toch iets maken he, tenminste dat heb ik altijd.
    Ik ben op internet gaan zoeken en vond daar deze link : hectanooga.com/learn-to-crochet
    Er staan hele leuke tutorial youtube filmpjes op.
    Dank voor je lieve reaktie op mijn blog, ik ga het zeker even nog rustig aan doen hoor, kan nog even niet anders.
    Fijne week en succes met haken!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen