maandag 13 augustus 2012

Kaarten en taart

Allereerst wil ik Ans van harte welkom heten als mijn volger.
Het word een beetje rare post vandaag.
Gister al wat kaartjes zitten maken en bedacht dat ik een limoen-mascarpone taart wilde maken. Het recept vond ik HIER
Dus ik vanmorgen vroeg naar de supermarkt, en je gelooft het niet. Geen limoenen. Het is dus noodgedwongen een citroen-mascarpone taart geworden.

Ik had van mijn vader een springvorm gekregen en natuurlijk het ding niet opgemeten dus ik kwam er onderweg met maken ook achter dat mijn springvorm een beetje groter is. Ik hoop maar dat dat niet zoveel uitmaakt, hij zal er denk ik niet minder om smaken.

Zo begon ik dus vanmorgen, keurig georganiseerd. Alles netjes afgewogen. Heb maar geen foto gemaakt van de ontploffing na het maken. Gelukkig heb ik een vaatwasser en die staat nu dus ook keurig te draaien.
Zo zag de bodem er halverwege uit.

En ondertussen staat hij in de koelkast op deze wijze.
Zoals je ziet is hij bij lange na niet bij de bovenkant gekomen.Ben benieuwd hoe hij er vanmiddag uit komt.
Maar goed ik had ook nog wat kaartjes gemaakt waarbij ik jullie wil wijzen op een leuke challenge. Tenminste ik vond hem leuk omdat hij niet om een prijs of iets ging,maar om iets leuks te doen voor onze medemens.
Hier kun je er wat meer over lezen, maar in het kort is het idee om een kaartje te sturen voor het doventehuis "De Gelderhorst"

Aangezien ik altijd meer kaartjes maak dan ik kan versturen heb ik dit onderstaande kaartje dus speciaal met dat doel gemaakt.

En zo kwam ik ook weer andere plaatjes tegen die nog in mijn vellen bak zaten en ben ik meteen maar even door gegaan en heb ik ook deze nog gemaakt.
Ik heb heel veel kikker knipvellen en meestal pak ik toch weer de kikkers van eline, dus deze keer een andere kikker gepakt en ik vind hem hardstikke leuk geworden.
Het me-to-you beertje blijft ook altijd super schattig al vond ik het plaatje wel erg groot. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom hij nog in mijn knipvellen bak lag.

Het laatste stukje voetbalpapier is bij deze ook opgemaakt, dus ook de restjes bak heeft weer goede zaken gedaan.
Ik ga eens kijken hoe het met mijn taart staat en wie weet kom ik vanmiddag nog even laten weten hoe hij was.

Liefs Sabine

PS Ondertussen is de taart geproefd en goed gevonden.Zie hieronder de foto's. Hij is erg lekker en niet zo machtig als bijvoorbeeld kwarktaart.Lekker fris door de citroen en hij is inderdaad niet zo hoog geworden maar daar moeten we de volgende keer maar eens naar kijken










5 opmerkingen:

  1. Ans is een leuke volgster Sabine, ze komt ook regelmatig bij mij kijken en laat leuke berichtjes achter daar doen we het allemaal voor toch.Jammer dat ik niet in de buurt woon bij jou ,anders was een stukje komen proeven,wat heb je leuke kaartjes gemaakt zeg ik ga ook een kijken of het wat is om voor het doven instituut wat te betekenen,maar ik beloof het niet ik heb zo'n zere pols ik kan nu geen kaartjes maken,het lijkt wel of hij op breken staatin het verleden is hij vast gezet en ik heb nu echt pijn en dan ook nog eens rechts ,echt lastig.
    Fijne dag nog
    Lieve groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kaarten zijn stuk voor stuk prachtig! Enne, je taart zal ook wel heel lekker zijn. Groetjes, Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kaarten! Prachtig! :-)
    Bedankt voor het meedoen bij ScrapKaartChallenge!

    Groetjes, Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze stuk voor stuk leuk/mooi Sabine.
    Ik ben benieuwd hoe je taart heeft gesmaakt.....in ieder geval heel erg bedankt voor het meedoen bij ScrapKaart Challenge voor het goede doel.
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een super leuke kaartjes :) van de taart krijg ik wel een beetje trek haha bedankt voor het meedoen aan de challenge

    gr patricia

    BeantwoordenVerwijderen